Att jobba på natten

Jag jobbar natt inatt, och hela veckan. Det här är mitt 6e nattskift- ett kvar. Måste säga att det gått bra, trots att jag sovit alldeles för lite på dagarna. Kom på knepet häromdan, när jag vaknar på morgonen (jo jag har vaknat på morgonen trots att jag varit vaken hela natten) så går jag upp och gör vad jag nu känt för och sådan lägger jag mig på pappas kökssoffa med Luna och slumrar där. Fy sjuttsingen vad bra man sover där! En massa människor som pratar, Luna tjorvar eller bits på hakan, lillebror kommer och väcker för att man inte får sova på dan (han får ju inte det =) och jag sover som en stock! Igår (lördag) hann jag dock inte till pappa, börjar ju redan klockan 18 på helgen så man hinner inte alltför mycket under dan.

Det har börjat bli riktigt mörkt på nätterna, och det är kyligt ute även på dan. Det känns skönt att hösten är här, det har ju ändå bara regnat hela hela sommaren. Än så länge har det dock inte kommit någon snö, kanske kommer augusti i år att klara sig utan snö. I såna fall skulle vi få iaf 2 snöfria månader i år, till skillnad från förra året då det faktiskt snöade 12 av 12 månader. Satt på nattskift i juli och såg stora tunga flingor falla. Deprimerande är inte förnamnet.

Nu är det snart slut på skiftet, ska åka hem och begrunda vad jag lärt mig inatt. Det är jobbigt att lära sig på natten, många gånger känner jag mig riktigt dum för att det tar sån tid att förstå när man är trött. Men jag lägger det bakom örat och tänker på det när jag sover, så har förhoppningsvis en del fastnat när jag vaknar igen.

Jag har så himla kul på jobbet! Måste vara ett av de bästa jobben som finns, det kommer aldrig någonsin ta slut på saker att lära sig. Åh vad jag inte ångrar min utbildning! =D

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jaaa. =) Visst har vi ett underbart jobb. Jag trivs äckligt bra jag med ^^

2008-08-24 @ 15:49:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0