Liten uppdatering i ämnet Jag, Jag själv och Mig

Vad har då hänt sen sist jag fick tummen ur och skrev? Lite svårt att minnas såhär mitt i natten...
Har den senaste tiden använt min dator som tv och sträck-tittat alldeles för mycket webb-tv. Samtliga avsnitt av S.O.S Gute är avklarade på rekordtid, och nu är det Sjukhuset som ånjuter min uppmärksamhet. Jo, jag vet att det bara rör sig om dokumentärserier med inriktning på sjukvård, det behöver inte påpekas =P

Har klippt håret igen, och (naturligtvis) blonderat lite till. Satte även in ett par slingor med löshår på ena sidan. LILA!! Helt underbart fantastiskt, är synnerligen jättenöjd. Hade lite svårt att bestämma vilken sida mina nya strån skulle få bo på, frissan Madde frågade vilken sida jag sov på och föreslog att vi inte skulle ta den eftersom slingorna inte är särskilt bekväma. Vet inte riktigt vad som hände, men måste drabbats av plötslig och övergående hjärnblödning när jag svarade för jag pekade på höger sida och sa "här sover jag Inte". Jo, just det. Kom hem och bäddade sängen, insåg plötsligt mitt misstag. Sover naturligtvis på höger sida och spenderade en eftermiddag med att oroa mig inför natten. Men, till allas lättnad gick det utan problem och helt smärtfritt. Har nog blekt bort alla nervändar i hårbotten så jag tappat känseln, led nämligen inte alls av limklumparna.

Idag firades lilla julafton hemma hos familjen Galen (min familj, ja). Det firades stort med jultomte och hela köret eftersom en bror ska spendera julafton hos sin pappa. Det hela inleddes med min kära mors hemkokta glögg och sedan kom, till brödernas stora förtjusning, Jultomten! Luna var minst sagt skeptisk till den främmande mannen som plötsligt klampade in i huset och skrockade och stampade i golvet och spenderade en bra stund med att morra och skälla åt den läskiga, elaka gubben. När han sedan erbjöd henne ett paket som luktade mycket gott i hennes hundnos men illa i alla andras näsor blev hon väldigt konfundersam. Hon ville verkligen, verkligen ha paketet, men absolut inte närma sig monstret med röd luva och käpp. Till slut fick vi rycka in och buda paketet över till henne via ofarliga händer. Fick en trisslott utan vinst och en almanacka med fina bilder i lilljulklapp. En mycket trevlig kväll, verkar bra inför riktiga julafton som kommer spenderas med julmat, julgodis, julefterrätter, julmust och Kalle Anka. Alldeles, alldeles underbart.

Har ju faktiskt inte skrivit om min tatuering heller, även om det börjar bli ett par veckor sen den sattes på plats. Tatuerade mig för första gången och valde foten, och fotleden som placering. Tyckte det skulle bli tjusigt. Alla varnade mig för hur ONT det skulle göra men jag stålsatte mig och bokade en tid. Kom till studion och pratade med tatueraren. Hon frågade om jag hade några tatueringar sen tidigare, "nej" var mitt självklara svar. "Oj, modigt att göra första på foten" var hennes respons. Då visste jag inte om jag skulle svimma eller springa hem. Inget av alternativen kändes dock rimliga så jag satte mig i stolen och förberedde mig inför mitt livs värsta smärta. Och det gjorde inte ont. Alls. Blev nästan lite besviken. Och nu har jag svårt att hålla mig från en till tatuering, vad hindrar mig? Det gör ju inte ens ont! =)

Bild på mitt nya, fina jag (det vill säga hår och tattoo) kommer så fort jag får tummen ur.... och kameran ur väskan. Ni får alltså vänta, och vara nyfikna. Håll ut, ni klarar det. Den som väntar på något gott, som man brukar säga.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Tack Frida, det ryktas att du har jobbat som brevbärare. Det var så konstigt när jag hittade brevet i brevkorgen (du vet hos mig måste man ha brevkorg om det ska finnas ngn post att läsa) nyvaket(efter en tupplur) flurade jag på hur post kunde komma utan frimärke.. jag undrade inte så mycket över att det saknade adress... ler



God Jul Frida och hälsa Luna!

2008-12-23 @ 05:57:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0