Nackdelen med att måla

Vaknade igår med en gräslig nack-värk. Gjorde hiskeligt ont och jag funderade naturligtvis på vad som möjligtvis kunde vara orsaken till det. Kom sedan överens med mig själv om att det måste varit kudden, jepp det var kudden. Förmodligen hade jag sovit på kanten av den, eller något annat liknande men högst sannolikt.Först senare på kvällen, när jag satte mig för att måla lite, kom jag på anledningen till smärtan. Kunde ju eventuellt ha att göra med att jag spenderade 6 timmar av dagen innan böjd över en målning med nacken formad som en daggmask på en fiskekrok. Kan ju kanske ha med det att göra. Eventuellt. Men jag är inte helt säker =D Har i alla fall börjat måla igen. Har varit helt utan inspiration och målarlust de senaste åren, körde lite fast i mina porträtt och tror faktiskt att jag blev lite less. Men nu har jag börjat använda mig av en ny teknik, och det är så himmelens roligt! Spenderar timmar i full koncentration, glömmer helt bort tid och rum. Kan vakna på morgonen och sätta mig att måla direkt, kommer efter 5 timmar på att jag fortfarande inte fått i mig mat. Men kan ändå inte förmå mig att äta, inte förrän jag målat klart just det, och det och.... Ja, ni kanske "get the picture"? Fast jag trivs med mitt tidsfördriv, lugnt och skönt.

Kommentarer
Postat av: Nettan

Jag känner igen det där! Men kul att hitta inspiration och att framförallt ha tid för det också. För mig slår det ofta fel. kommer på en massa och när tid finns har man tappat lusten..

2008-12-02 @ 23:22:47
Postat av: Mikaela

Men Frida! Du måste ju lägga upp en bild på din tatuering! INGENTING har du skrivit om den?!

2008-12-03 @ 07:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0