Ordjakten

Jag är på jakt efter ett ord. Ordet jag söker har i flera dagar varit unvikande. Har rådfrågat två experter men ingen av dem har hittills lyckats knäcka nöten. Har ett par beskrivningar på ordet i fråga, en del på engelska.

- "Easy to please" / Not hard to please
- Det har med andras handlingar mot en själv att göra. D.v.s. Man nöjer sig med "lite".
- "om maten står på bordet varje dag när jag kommer hem är jag nöjd", detta är i och för sig inget litet krav, men om det är det enda krav man har är man /är man inte.....

Ja vad? Kom nu med förslag! Hjälp mig, lätta min börda. Detta ord håller mig vaken på nätterna, gnager mitt sinne på dagarna. Kan helt enkelt inte sluta tänka på det!

Några ord det inte är:
- Förnöjd
- Tacksam
- Lättsam
- Medgörlig

Så, gnugga era grå och kom på ordet. Fint pris utlovas till den som eventuellt går segrande ur kampen! =D

Kommentarer
Postat av: Emma

Kravlös? Anspråkslös?

2008-12-04 @ 20:52:25
Postat av: Anonym

Du har låga krav! Njae det känns som inte rätt ord det heller!



förnöjsam!!!!! DET MÅSTE DET JU VARA. Man nöjer sig med lite. Stämmer inte det?!



Pratat med Haparanda-bor o Skellefte-bo! =D

2008-12-04 @ 22:01:26
Postat av: Mikaela

ANSPRÅKSLÖS!JAg kom på det!

2008-12-04 @ 22:02:59
Postat av: perzy

bra å skriva d där ..? nu kommer ju alla som läser å ligga sömnlösa ;) tillfreds / tillfredställd

2008-12-04 @ 22:20:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0