Förvirrande solsken och boktips

Min semester är över. Kom hem i förrgår men flyget ca 13.15. Solen sken i Kiruna, det var faktiskt bättre väder än i södra sverige! Höll ju dock inte länge och nu är ordningen återställd och det är kallt och skönt igen. Kom ett par regnstäck nyss så nu känner jag mig som hemma igen. Blev lite förvirrad när solen sken och jag inte frös när jag klev av planet!
Men satt i alla fall och njöt av solen när jag kommit hem. Och läste en bok! Evigheter och århundranden sen jag läste en bok som inte handlar om fasförskjutningar, impedans och EKLK! Och det var så skönt.

"Flyga drake" av Khaled Hosseini var det som upptog min totala uppmärksamhet under en tid. En fantastisk bok och otroligt välberättad. Boken följer Amir som växer upp i Afghanistan tillsammans med sin tjänare och trogne vän Hassan men som vuxen lever ett liv i USA. Den handlar om svek, om att ställa saker och ting till rätta och om kärlek mellan far och son, mellan bröder, mellan man och hustru. Den handlar också om Afghanistan, hur livet utvecklats för de som stannat kvar, och de som kunnat fly.
Rekomenderar!

Boken är nu slutläst, och nästa ligger och väntar på att jag ska orka ta upp den.

Är nu gudmor! : D Och sötare unge får världen leta länge, länge efter. Helt underbar liten tös. Det känns så tråkigt att hon bor så långt bort (kanske är jag som bor långt bort förresten), men förhoppningsvis lär hon sig prata snart så vi kan prata i telefon och köra lite guidning den vägen =P

Klockan börjar nu närma sig sent. Varje morgon svär jag att gå och lägga mig tidigare nästa kväll. Och ändå sitter jag vaken lika länge varje kväll. Och varje morgon har jag ont i ögonen och huvudet för att jag inte haft vett nog att gå och sova kvällen innan. ÅH! Varför? Saknas självdiciplin? Förmodligen.
Det kommer bli så tungt att kliva upp imorgon.
God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0