I mitt bagage

På torsdag kväll ska jag ut och flyga flygplan. Har lite funderingar kring mitt handbagage. Vill ju ha med mig både kameran och datorn ner. Men jag vill definitivt inte skicka någon av dom med incheckat bagage! Men reglerna säger ju klart och tydligt att det är ett handbagage/passagerare som gäller. Och min kamera och min dator blir ju två, hur man än räknar. Hur ska man få 1+1 att bli =1? Kanske helt enkelt kan chansa på att dom är riktigt snälla på både Kiruna flygplats och Arlanda? (för jag måste ju få hem alltihop också). Är lite nervös över att chansa. Men enligt vissa (säkra?) källor borde det inte bli några större problem. De som kontrollerar handbagage borde ju ha förståelse för att man inte vill skicka dyra, ömtåliga saker underst på en skumpande bagagevagn. Eller?

Apropå telefoner.... Varför går dom sönder? Och är otur med telefoner ärftligt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0