Reslust

Nästa vecka åker jag på "semester"! Bokade nyss min resa. På torsdag bär det av till Stockholm. Efter ett så kort stopp som möjligt på arlanda åker jag till Örebro och njuter i två dagar. Sedan åker jag till Motala och njuter i två dagar.
Kommer hem igen på tisdagen.

Bokningen i sig tog ju minst sagt lite tid! =/
Från början var planen att jag skulle åka ner på torsdag kväll och hem igen på måndagen. Hade fått ledigt fre-mån.
Hittade en bra resa till lagom pris. Råkade tveka en minut. Och vips(!) så var resan borta. Någon snodde den från mig!
Förbannade mig själv för att jag är så velig.

Letade febrilt efter nya resor men det fanns inga kvar. Inte ens tåget hade biljetter kvar.
Hittade till slut en hemresa (det var den det var stora problem med) men den var först på tisdagen.
och jag förbannade mig själv. Nu blir jag tvungen att missa dopet och resan bara för att jag varit så seg!
Räknade dock ut att jag får mer än 3 dagar i komp när jag jobbar nu i helg.
Så jag ringde chefen (och störde på hans första semesterdag) och han sa....
"Inga problem"! =D

Så det blev en resa, och dessutom en dag extra. Tack tack!

Nu är jag på väg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0