Tossi-utsikt och midnattsol

På mitt jobb finns förmodligen toaletten med bäst utsikt i hela Sverige.
Helt otrolig utsikt över fjällvärlden genom ett stort fönster.
Blir jag övertydlig när jag skriver att det är min favorit-tossi? ; )

Fick två jobb att göra för en liten stund sedan. Vi sprang ut till bilen.
Det är midnattsol. Och jag häpnade än en gång över hur vackert det är.
När det kommer en dm snö i slutet av maj ifrågasätter jag starkt varför jag bor här.
Men varje gång jag ser midnattsolen lysa över fjällen eller över stan kniper det tag
om hjärtat och jag får nästan tårar i ögonen.
För det är så obeskrivligt vackert. Jag tappar andan.
Glömmer allt annat för en liten liten stund.
Och det är i de stunderna jag vet varför jag bor just här.
I en liten stad där det snöar minst 10 av 12 månader. Där solen aldrig ens går
upp vintertid. Där temperaturen vintertid lätt kan krypa ner under -25.
Där det mesta av sommaren oftast regnar bort och regnfria dagar
kan vara outhärdliga p.g.a. mygg.
Det är för midnattsolens skull. Det är tack vare den jag överlever här uppe!
Den ger mig ny ork och nytt liv. Allt tack vare sin ofattbara skönhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0