Meet Luna

Luna, min lilla ängel. Dvärgschanuzertik född den 17 maj på en kennel utanför Örebro kom till vår familj i somras och har sedan dess blivit en högt älskad familjemedlem. En fantastisk liten varelse med underbart temperament! =) Ser varje dag som en möjlighet till mat och gör allt för att få godis, med andra ord; hon är väldigt lättlärd! Hennes, i mitt tycke, roligaste trick hittills är "gå som människorna" alltså gå på bakbenen. Det senaste vi börjat träna på är att krypa, vilket går utmärkt. Nästa steg blir nog snurra eller rulla runt. Hon har spenderat en tid hemma hos mig då hennes mamma och pappa var på resande fot och vi levde minst sagt lyxliv. Sovmorgon varje morgon, långa promenader och lika långa tupplurar skavfötters på soffan. Tyvärr var jag ju tvungen att lämna tillbaks henne idag =( och det är så tomt! Ingen som sparkar mig i soffan eller biter sönder min keps till oigenkännlighet (hon har fått den till sin eftersom jag inte vill ha den ;) Måste säga att jag är mäkta stolt över henne och träningen som vi gjort, det är inte längre några större problem att ha henne lös även om roliga människor också är ute och hon har slutat med icke-lyssnandet vid inkallning. Jag kan jag =)




Oh fan, (ursäkta språket!), insåg precis vilket inlägg jag gjort. Men ni får läsa i alla fall, även om ni dör av tråkighet och blir blinda på kuppen

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Så fin hon är och så är det en svart och silver som lille Tjappi. Du får krama och hälsa henne från två kaveljerer.

2008-11-20 @ 18:45:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0