Vad var det för en dag, var det en vanlig dag?

Nä det var ingen vanlig dag, för det var hennes födelsedag.....

Jag var på storkalas igår, och åt (som vanligt) alldeles för mycket. Är fortfarande mätt =S Det fanns så mycket god mat! Festförberedelserna hade pågått i dagar och jag var naturligtvis tvungen att smaka av allt. Födelsedagsbarnet blev uppvaktad av omkring 40 personer som var på festen och än fler som skickade blommor och ringde in gratulationer. Behöver jag säga att det var ett jämnt nummer som fylldes? Jepp, 70 år. Nästa vecka ska jag på 70årskalas igen. Ska nog inte äta nånting innan dess, för kalaset är på samma ställe så man kan ju tänka sig att maten då kommer vara likvärdig. Mycket mat och mycket folk, så efter maten var jag tvungen att gå och vila. När jag låg och sov som bäst ringde det på dörren igen och lika många människor ramlade in. Det var verkligen en lyckad fest, alla hade roligt och roligast av alla hade jubilaren.

Så (ännu) ett fyrfaldigt leve till födelsedagsbarnet, hon leve: hurra hurra hurra hurra!

Kommentarer
Postat av: Marrebarre

Du är grym du...

Vill ha din mail annars får du en elektrifierad snigel på ögat.



2008-11-20 @ 11:06:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0