Heaven is a place on earth...

And I've been there!!!!
Himlen är dock utplacerad på ett antal olika ställen runt om i världen. Ett av de ställena är spelkiosken vid Ica i centrala Åre. Där finns världens (universums?) bästa skapelse. Ben & Jerry. Som glasskiosk! Åh vad jag blev lycklig när jag såg de karaktäristiska kossorna på grönbete. Ville genast springa dit och köpa hela disken, men blev hejdad med löfte om att jag skulle kunna köpa glass nästa dag istället (vadå, man kan väl ändå äta glass två dagar i rad?!).

Så, dagen efter, glad och förväntansfull gick jag med mycket lätta steg, eventuellt ett par centimeter över marken, till himmlen och stod sedan där dreglandes och med en förväntan som vida överstiger ett barn på julafton.
Det fanns en massa nya smaker, blev alldeles förvirrad med alla dessa val och stod ganska rådvill en stund. Bestämde mig till slut för att ta en (för mig) ny smak och en favorit och beställde en strut med en kula cookiedough (ny för mig) och en kula strawberry cheescake (favoriten). Cookedough var som förväntat gudomlig, men strawberry cheescake slog som vanligt alla rekord och är fortfarande min favorit.

Nästa smak på min provlista är Phishfood. Kanske måste åka med en gång och köpa =D....


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag har testat pish food. Helt underbar tycker jag =D

2008-10-19 @ 11:57:19
Postat av: Jenny

Åhh vad har du gjort i Åre? Vi har planer på att flytta dit. Johan vill satsa på sin cykling.



Såg att du hade ringt tidigare idag, men jag har aldrig med min mobil nu för tiden...fråga mig inte varför.



Glassen ser sååå god ut! mums

2008-10-19 @ 22:55:07
URL: http://eualia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0