Svart som synden

Mina svarta jeans var inte längre svarta nog. Har länge funderat på att färga om dom från sin grådassiga, urtvättade färg till tjusigt kolsvarta. Häromdagen fick jag tummen ur och gjorde slag i saken, köpte hem färg och infärgnings-salt och läste sedan bruksanvisningen noggrant. Slängde in byxorna och ingredienserna som skulle utföra magi och tryckte igång tvättmaskinen. Och simsalabim, nog var byxorna svarta och supersnygga igen. Såg ut som nya! Dock såg mig tvättmaskin ut som earth hour, och det krävde en hel del gnuggande innan den i alla fall blev smutsgrå.

Kommentarer
Postat av: Annette

Jag har också ett par jeans som behöver färgas om.. testade du köra tvättmaskinen med klorin efteråt?

2009-04-16 @ 11:45:35
Postat av: Mikaela

Ah! Coolers då kanske du kan hjälpa mig att färga mina vita byxor, du kanske minns missödet med dem? >.<

Så blir de svarta istället för de blir aldrig vita igen =(

2009-04-16 @ 18:22:20
URL: http://ackligmensotanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0