Bortsprungen hund

Min älskade lilla vän har sprungit bort. Hon var ute på ett träningspass (orientering) och sprang lös. Plötsligt var hon bara borta, och syns inte till någonstans. 30 minuters ropande har visat sig helt lönlöst.

Är så otroligt orolig! Det kniper i magen, otäcka tankar far genom huvudet. Tänk om.....
Tänk om hon inte kommer tillbaks idag? Att komma hem till en lägenhet utan hund som kommer och möter en mitt i natten och vill bli klappad och mysa i en halvtimme. Tänk om något händer henne? Hur fan ska jag klara mig utan henne? Ett liv utan henne känns helt otänkbart, vad ska jag göra av min tid då? Fast hon inte varit min så länge så är hon helt och fullt en del av mig och mitt liv. Gud så hemskt det känns!

Om du känner för det kan du ju åka till varggropen och ropa efter henne. Det är vad jag vill göra just nu, men jag sitter fast på jobbet. Vilket gör det ännu värre!



18:58 Update Tindra har fortfarande inte kommit tillrätta. Har ringt polisen och anmält henne som bortsprungen ifall någon kontaktar dom och lagt ut en annons på kiruna.cc. Fy FAN vad jobbigt det här är!



19:35 Update Ingen verkar ha sett henne. Har lagt in en annons på hittadjur



Fy fan vad jobbigt det här är!!!!!!!!!!



21:18 Update Inget spår efter Tindra. Har ringt taxi och bett dom hålla ögonen öppna och det ligger en grej som luktar "hemma" på platsen hon försvann. För mig helt främmande människor har meddelat att dom är ute och letar efter, och det känns helt otroligt. Vilka underbara, fantastiska människor det finns i vår omgivning, mina ord räcker inte till. Varma tankar till alla som hjälper till, mitt i detta kaos värmer det mig enormt.
Grät lite när jag var och åt. När jag blev ensam kändes allt så hopplöst och jag fick en massa otäcka bilder i huvudet. Det är riktigt tungt just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0