Dagen i ord

Oj oj, kväll och trött jag. Har spenderat förra veckan med att återhämta mig från min 88-timmars jobbvecka. Nu börjar jag nog komma i fas igen. Har fått mycket användbara tips på vad jag ska göra som arbetslös. En av dem ska jag nog förverkliga under morgondagen. Och nej, det innefattar inte att städa någon annans kök, tyvärr A. Men resultatet kommer att synas här så fort det är klart. Dagen har varit lugn och skön, började med ett besök hos en banan och 4 koppar kaffe till mig. Bananen var bakis och nöjde sig med te. Sedan körde bilen till Tindras uppfödare. Även där ett par koppar kaffe. Pigg på koffein gick vi ut med hundarna, och Tindra, Tindras pappa Salle och (kull)bror Buster släpptes lösa på gården. Ursäkta språket, men FY FAN vad dom sprang! Allt som inte kunde flytta på sig levde mycket farligt, och vi som kunde flytta på oss var inte heller särskilt trygga. Det gällde att ha tungan rätt i mun när man parerade de tre galningarna. Att alla tre ser likadana ut gjorde ju allt mycket mer komiskt. De sprang som dårar på rad, pappsen först, och skällde i olika nivåer. Helt plötsligt kunde någon av vildhjärnorna få för sig att hoppa upp och kramas och var man inte beredd då så ramlade man omkull med 25 kilo hund över sig.

Nu väntar sängen och ett avsnitt av Pistvakt, underbart!

Kommentarer
Postat av: A4

Jag hade väl kanske inte riktigt trott att du skulle vilja städa mitt kök, men man kan ju alltid försöka...

2009-08-31 @ 12:32:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0