I'm falling in love

med mitt jobb. Varje dag är ganska långsam, men de minuter (ja, det ska stå minuter) jag utför aktivt arbete under ett pass är jävligt givande. De siffror som första dagen såg ut som hieroglyfer har jag nu lärt mig tyda och jag får ut något vettigt av de flesta. Varje dag händer minst en ny grej, och minst en gång i veckan är det nya nytt även för de som jobbat flera år här. Jag får använda min hjärna, mycket aktivt. Måste tänka efter. Det ska bli rätt, inte fel. Och blir det fel kan jag, utan press, klura på varför. Övrig tid på jobbet går åt till surfande, chokladdrickande och pratande med mina sannerligen jättebraiga kollegor (men M&M (mina idioter), ni är fortfarande nummer ett =D ). Jag gör dessutom skillnad för världen med mitt arbete, de produkter jag övervakar skickas till miljöforskare världen över. Med min hjälp kan forskare göra viktiga analyser och slutsatser. Jag är glad när jag ska till jobbet, det känns inte tungt och tråkigt. Och det är så här ett jobb ska vara. Det ska vara utmaningar, tankekraft och självbestämande. Att jag dessutom har en (i mina ögon) ganska bra lön är grädde på mitt mos. Jag är stolt över mitt jobb, och arbetet jag lägger där. Jag är kär

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0