Nattens tankar

Om en timma och 20 minuter åker jag hem. Då har jag tjänat pengar i ytterligare 11 timmar. För en del av dessa pengar tänker jag köpa en massagedyna man lägger i stolen. Fasikens vad skönt att få massage en halvtimme varje dag! Behövs när man spenderar 11 timmar sittandes på rumpan framför en dator varannan vecka. Känns i ryggslutet och axlarna, och jag har ändå 3 skift kvar den här veckan. Längtar hem till min säng och spikmatta. Spänner i nacken och axlarna, känner att jag sitter och drar upp axlarna mot öronen hela tiden. Förmodligen för att jag rör mig för lite och kroppen försöker kompensera bristen på muskelaktivitet.

Snart är det ledigvecka som gäller. En del av den ska spenderas i en av Norges fjordar. Där ska jag fiska spännande fiskar och när jag kommer hem hoppas jag att jag har nån sort iaf att koka fisksoppa av. MMMM! Hunden ska givetvis med, vi är ett stort gäng som drar iväg. Närmare bestämt 14 pers. Tyvärr får vovven inte bo i huset vi har hyrt så jag ska tälta =D Spännande äventyr, och spännande minst sagt att se vad hon tycker om camping. Hoppas hon trivs med det, eftersom en fjälltur är planerad till sensommaren. Funderar på att åka tåg till Narvik, och bli upphämtad där. Även detta för att Tindra ska få prova på. Hon ska med på bröllop i sommar och det blir tågresa ner, så hon måste få chansen att prova på det där med SJ.

Nu är det en timma och 10 minuter kvar till hemfärd, alltså ca 1,5 kvar tills min rygg ska data spikmattan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0