Att sitta på jobbet och vara arg

Igår kväll var det riktigt tungt på jobbet. Ville så gärna, så gärna gå på festivalen. Men jag satt instängd i skogen och övervakade. Jag var så arg, ja jag var verkligen arg för att jag inte fick gå ut med alla andra i Kiruna. Efteråt, när ilskan lagt sig, kändes det faktiskt ganska skönt. Jag har faktiskt rätt att vara arg, inget fel eller dumt i det. Min arbetsmoral måste inte vara så hög att jag skiter i allt som händer runtomkring när jag är på jobbet. Framåt 3 på natten kändes det ännu skönare, jag visste att jag kommer vakna nykter och fräsch till skillnad från alla andra jag känner.

Men jag tog ett stort steg igår, när jag accepterade min ilska och lät mig vara arg. Och ingenting farligt, otäckt eller jobbigt hände för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0