Dog interacting

Luna var på besök idag. Hon såg helt chockad ut när hon insåg att det stod en stor hund i hallen. Bara stirrade och visste först inte vad hon skulle göra innan hon insåg att hon skulle vara rädd, för det är ju hon alltid för hundar. Tindra ville hälsa och var synnerligen glad att det kom en hund att leka med. Men sen Luna samlat lite mod gick hon mot Tindras bädd och skulle ta en leksak (som Tindra egentligen snott av Luna) att busa med. Dock anser Tindra att leksakerna är hennes bebisar, så hon blev skitarg och morrade till och ställde sig över Luna i försvarsposition, Luna blev skitskraj och Tindra fick en rejäl tillsägelse. Sådant accepteras inte! Sen samlade Luna mer och mer mod för att våga lukta på stora, läskiga hunden men TIndra sket totalt i henne efter en stund. Hon insåg att Luna var för rädd för att vilja busa med henne. Nästa gång hoppas jag att Luna ska vara lite modigare, vore bra för henne också att få en kompis.

Annars har Tindra kommit sig tillrätta riktigt bra här, hon testar en massa saker men börjar förstå vad hon inte får göra. När jag kom ut från toa hade hon dock hoppat upp i sängen och stod och bökade som bäst. Jag "morrade" (vet inte riktigt hur jag ska beskriva det bättre =), hon flög ner och visade mycket tydligt att hon visste att hon inte fick vara där. Mycket roligt framsteg =D

Och nu ska jag sluta tjata om min bebis, nästa inlägg ska handla om något annat =P

Kommentarer
Postat av: Ippa

hihi vf då? Hund är ju myyysigt

2009-03-19 @ 21:55:27
URL: http://fairyippa.blogspot.com
Postat av: A4

Visst är det bekvämt med en hund som är färdigt inskolad på kiss- och bajsande?

2009-03-20 @ 11:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0