Kung av luft

Var på skotertur idag, och fick uppleva något så fantastiskt! Ett par hundra meter framför skotern flög det plötsligt upp en fågel modell större. Kom fram till förmodligen vråk, kungsörn är ju så ovanliga att det nog inte kunde vara en sån.
Vi svängde av från leden eftersom den landat i en jättetall bara några hundra meter åt ett annat håll, för att kanske få syn på den igen. Vi kom ganska nära, ca 30 meter kvar till stranden, när vi fick syn på ett bo(!) och plötsligt stack ett ENORMT fågelhuvud upp ur detta bo.Och inte ett vråkhuvud. Utan ett örnhuvud. Kungsörnshuvud! Den bestämde sig för att vi var lite för nära och var plötsligt i luften igen, cirklande runt oss. Bara 10 meter ifrån. Det var så otroligt häftigt! Fötterna och klorna såg ut som händer på en vuxen man! Vi åkte ganska snabbt därifrån, ville inte störa mer. Eller få dom där klorna i nacken (aj). Det var en helt magnifik, otrolig och unik upplevelse och om jag någonsin får chansen igen att träffa kungsörn på så nära håll igen hoppas jag att kameran är med!

Kommentarer
Postat av: Ippa

WOW! Låter jättehäftigt!!

Postat av: Mikaela

Åh! Så typiskt. Man glömmer alltid kameran när man behöver den =)

PRECIS som jag idag med min trasmattebeklädda stolpe.

Helt klart jämförbart, inte sant ;)

2009-03-01 @ 23:06:55
URL: http://ackligmensotanda.blogg.se/
Postat av: A4

Det var ju det jag sa till dig: "Ha ett underbart liv!"



Klassiskt fotocitat: "En bra bild kommer som en snigel och försvinner som en blixt"

2009-03-02 @ 06:47:39
URL: http://afyra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0