Längtan, avskyvärda längtan

Imorgon händer det. Dagen jag väntat på i princip hela mitt liv! Ska äntligen få en egen hund! Åker imorgon vid tretiden och hämtar en underbar Alaskan Huskey-tik som heter Tindra. Hon är fyra år och behöver bo någon annanstans än där hon bor nu eftersom hon inte riktigt passar in i hundspannet. Och det är jag glad för! Var och hälsade på henne idag, och hon var så himla fin. Blev störtförälskad på en gång. Och hon också, ville följa med i bilen på en gång, hade svårt att stänga bildörren eftersom hon stod där och tittade vädjande och sa "ta med mig, jag vill bo hos dig!". Ville bara gråta och slänga in henne i bilen, men besinnade mig.

Eftermiddagen har spenderats med att införskaffa en fin bädd. Fick köpa en billigt av kära vännen A, hon hade en till övers, tack tack tack. I morgon förmiddag ska jag köpa koppel, ben och kanske en kul leksak så det inte blir alltför trist att komma hit. Sen bär det av mot skogen och Tindra =D

Längtar så oerhört, och nu när det är så nära känns längtan mer outhärdlig än den någonsin gjort. Kommer inte klara av att vänta till imorgon eftermiddag känns det som. Jag har klarat 25 år, men 15 timmar till känns som en evighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0