Metallica

Åh det var sååå underbart! Helt fantastiskt att få se Metallica live. Hade ju som tur var biljetter till lördagens spelning och missade dom därför inte på grund av dålig hämtmat. Dom var helt jävla outstanding. En del hade åsikter om att dom spelade lite för mycket nya låtar, och det kanske jag kan hålla med om. Mest eftersom det är roligare när man hört låtarna förut och kan dom. Men jag ska införskaffa deras senaste platta så fort jag anser att jag har råd. Om du vill sponsra mig så hör av dig för kontonummer =P

Det första jag la märke till när jag kom in var de enorma, grå likkistorna som hängde i taket, de innehöll ljussättning och flyttades runt i taket under spelningen. Det andra var att jag hamnat bakom en pelare, men vid närmare titt insåg jag att pelaren inte var en pelare utan kablar till högtalare och ljus =) Scenen var monterad i mitten av Globen och det var folk runt hela scenen. Ljudet och ljuset var fantastiskt, laser, tokhög volym och naturligtvis en massa häftig pyroteknik.

Spelningslistan
x That was just your life
x The end of the line
x Harvester of sorrow
x No remorse
x One (under den här låten sprutade det eld hejvilt)
x Broken, beat and scarred
x Cyanide
x Sad but true
x Turn the page
x All nightmare long
x The day that never comes
x Master of puppets
x Fight fire with fire
x Nothing else matters
x Enter sandman (helt klart den bästa låten på spelningen! Har ALDRIG "sjungit" så högt i hela mitt liv)
x Helpless
x Jump in the fire
x Seek and destroy

Sista låten släppte dom ner enorma svarta bollar (såg ut som badbollar i olika storlekar) från taket som sedan studsade runt på publiken runt scenen. På väg ut till tunnelbanan la jag vantarna på en Metallica-mössa =D ska lägga in bild på den så fort jag orkar.



Kommentarer
Postat av: Mikaela

Åh, vad jag är avundsjuk!

2009-03-17 @ 21:24:56
URL: http://ackligmensotanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0