Fredag, fylla och pensionärer

Var på biltur med E i fredags, körde runt lite på måfå och njöt av uppmärksamheten vi väckte i tuffa bilen. Svängde ner till Ripan, och ser en tant stupa ner för stentrappan (2 små trappsteg). Åh shit! Hon har fått en hjärnblödning, eller hjärtattack, eller blivit blind eller något annat hemskt for genom mitt huvud när vi stresskörde runt för att komma dit. Springer fram till tanten som ligger och krälar på marken. "Hur är det med dig?" frågar jag. "Dhe e bhaara brhaah!" sluddrar tanten och skrattar samtidigt som hon fortsätter kräla i sina försök att komma upp. Jag och E tar tag i varsin arm och drar upp henne på sina runda fötter. Samtidigt kommer en gubbe storlek XXL ut och pekar på oss och säger "Heej, vi ärh lllide fulllah" och tanten skrattar. No shit Sherlock! De var ju askalas, stenpackade, kanon i fyllan. Fyrhjulsdrift på. Vi säger åt gubben att akta trappen, "jah då!" säger han och snubblar på tidigare nämnd trappa och trillar baklänges. Tanten skrattar. En taxi kommer inrullande, det visar sig vara deras. Jag kan inte släppa tanten, eftersom hon absolut inte kan stå själv. Taxichauffören ser lite nervös ut. Börjar leda tanten mot taxin för att kunna hjälpa E med gubben som tagit tag i hennes huvud och drar henne mot sig samtidigt som han säger "jag måste få känna på dig!" "Eeeh, det kan du göra när vi kommer till taxin" svarar kvicktänkta E och försöker slita upp gubben från marken. En tredje pensionär kommer ut, och flinar. Han försöker hjälpa E genom att hålla i gubbens hand. Stor hjälp. Gubben kommer på fötter, och de vinglar ostadigt mot taxin. "SLÄPP MIG INTE! DU MÅSTE HÅLLA ORDENTLIGT" hör jag gubben skrika samtidigt som han tar ett rejält tag om E:s midja och jag släpper tanten vid taxin. Det var en minibuss, som man var tvungen att klättra in i. Fick putta in tanten och sen tog taxichauffören över E:s nyfunna vän. Vi skrattade så vi höll på att dö och sprang in i vår bil för att slippa prata mer med dessa spännande människor. Eller mest för att undkomma gubben som ville kramas och känna. Spännande kväll.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Underbart =)

2009-05-24 @ 22:08:23
URL: http://ackligmensotanda.blogg.se/
Postat av: A4

PRO-möte i Kiruna? Ser fram emot min egen pensionering...



Gamlingar! Håll fanan högt!



Några passande citat ur Bellmans Epistel N:o 10:



"Kära Systrar låt oss alla glada blifva;

Låt oss våra lustar fria tyglar gifva;

Hvar en följe sitt begär;

Glöm alt lifs besvär."



"Si Cupido med sin fackla hur han ljungar;

Fötterna i språng, och hela golfvet gungar.

Bara vällust finnes här;

Glöm alt lifs besvär."



"Flaskan vår klenod.

Mina Barn förr'n skönhet skall Ert hjerta såra,

Låten Bacchus häldre få Er hjerna dåra;

Och i Vinet glad och kär

Glöm alt lifs besvär."

2009-05-25 @ 01:02:50
Postat av: Ippa

Det var verkligen Elas dag det där asså =) Liksom dörren med hoho

2009-05-29 @ 10:15:13
URL: http://fairyippa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0