Stor stor sorg

Mitt hjärta är krossat, mitt liv är nu tommare än totalt vakum. Min älskade såldes idag. Min fina, fina bubbelmaskin bor nu med en annan, jag känner mig ensammast i världen =..(

Kunde inte se den åka från gården så jag tog en promenad och höll för öronen när jag hörde den två kvarter bort. En tår trillade ner för kinden. Sen blev jag halvt ihjälskrämd av två som tutade i sin bil precis bredvid mig. Det spräckte mina trumhinnnor och skrämde hjärtat ur bröstkorgen på mig. Så nu är nästan alla problem med bubbelsorg lösta. Eftersom jag inte har några trumhinnor kvar behöver jag inte höra den, och eftersom jag inte har något hjärta behöver jag inte bli ledsen. Då återstår bara problemet med att se den. Måste komma på något bra sätt att bli blind på... Kreativa tips, nån?


Skrev en liten sång till min kära bil när jag lämnade den till nya äventyr:
(mel. Min kära lilla ponny)

På fyra hjul går den som jag gillar allra bäst,
Gillar, gillar, gillar allra bäst,
Jag sitter vid hans ratt för han är min lilla bil,
Är min lilla bil.


Vad du är frän min tuffa lilla bubbla,
Vad du är snygg min kära lilla bil,
Du säger VromVromVroom min kära lilla bubbla
Och du är den jag älskar mest.

 

Se lacken den är grön liksom pappret på en mint,
Pappret, pappret, pappret på en mint,
Ett säte mjukt som bomull det har min lilla bil,
Har min lilla bil.

 

Vad du är frän min tuffa lilla bubbla,Vad du är snygg min kära lilla bil,
Du säger VromVromVroom mina kära lilla bubbla
Och du är den jag älskar mest.

Min bubbla vet så väl att på lördag är det fest,
Lördag, lördag, lördag är det fest,
En tank med gasolin det får min lilla bil,
Får min lilla bil. 

 

Vad du är tuff min fräna lilla bubbla
Vad du är snygg min kära lilla bil
Du säger VromVromVroom min kära lilla bubbla
Och du är den jag älskar mest


Av allting här i världen jag önskar allra mest,
Önskar, önskar, önskar allra mest,
Att aldrig jag skall skiljas ifrån min lilla bil,
Ifrån min lilla bil.

 

Vad du är tuff min fräna lilla bubbla
Vad du är snygg min kära lilla bil
Du säger VromVromVroom min kära lilla bubbla
Och du är den jag älskar meeeest!

 


Kommentarer
Postat av: A4

Du är väldigt underhållande. Tror att jag också skriver en hyllningssång; kanske om min tolvfingertarm, som sällan eller aldrig får den uppmärksamhet den förjänar!



För övrigt är det tur att bloggen är textbaserad nu när du blivit döv.

2009-05-20 @ 05:41:54
URL: http://afyra.blogg.se/
Postat av: A4

Här kommer den bokstav som inte kom med i föregående kommentar:



t





2009-05-21 @ 04:26:53
URL: http://afyra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0