Jag har träffat jultomten idag

Jag har träffat jultomten idag... Eller träffat och träffat. Sett är väl ett mer passande ord. Han var på Konsum på lappgatan och handlade. Chokladask, mjölk, bröd och en limpa cigaretter. Inte trodde jag att han var rökare.Fast man borde kanske misstänka det med tanke på hans skrovliga röst och hosta (höh, höh, höh, finns det några snälla barn här?). Undrade också över varför han åker ända till Kiruna och handlar på Konsum. Kanske knakar i fogarna med tomtemor? Eftersom det inte är jul än ville han vara lite inkogntio, så han hade på sig skogsbyxor, skogsjacka och en grön mössa från ÖB (ni vet, såna där fula gamla militärmössor med öronlappar). Jag såg dock igenom hans utklädnad, men låtsades naturligtvis som ingenting för att vara snäll. Det är bara snälla barn som får julklappar. Fast att bara klippa skägget kortare och klä sig i grönt istället för rött lurar inte alltför många. Jag såg då på en gång vem han var! Borde ha passat på att ge min önskelista direkt till honom, portot till nordpolen är ju så dyrt nuförtiden!


Och till er som säger att jultomten inte finns: HA HA, in your face! Jag har träffat honom på konsum! Vad säger ni nu va?!

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tror att jag också träffade honom en gång, utanför konsum. Han sa att jag hade en snäll hund, utan att han hade träffat honom förr. Vem kan veta sånt, om inte tomten?

2009-11-13 @ 21:17:15
Postat av: A4

En gång på 70-talet såg jag en film tillsammans med Hans Alfredsson; dvs han satt två bänkrader framför mig och var troligen helt ovetande om att en tornedaling fanns i hans omedelbara närhet.



Tänk om vi mötts som konstnärliga jämlikar? Tanken svindlar - "Under dubbelrenen", "Kåsan i örat", "Erling Johanssons äventyr", "Släpp Pajalaborna loss - det är vårvinter!" - vad allt hade vi inte kunnat åstadkomma?!



(För bättre förståelse föreslås ingående studier av Svenska Ords produktion genom åren)

2009-11-14 @ 10:37:58
Postat av: AnnaS

Jag kan avslöja att Tomten bor i Torneträsk. Å när han inte delar ut julklappar till alla snälla barn, inklusive mig, så har han jobbat åt Banverket. Har? ja! Tomten är numera pensionär från sitt jobb. Han måste ju orka dela ut julklappar lääänge till. ;-)

2009-11-16 @ 19:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0