När blev unga flickor en produkt i ögonen på politiker(n)?

Kommunalrådet i Huddinge heter Åke Blomqvist. Han är 67 år gammal och förutom kommunalrådsposten sitter han också som ordförande i skolnämden. Dessutom har han idag dömts för att ha köpt sex. Av en minderårig flicka.
Enligt hans egen utsago kom han ifjol in på en sida på internet där man erbjöds köpa träffar och gruppsex. Han valde att köpa en tjej, som levererades hem till honom mitt på dagen. Han betalade 1500 kronor för att få ha sex med den mideråriga flickan, men ska sedan ha ångrat sig och inte haft sex med henne. Han ska heller inte ha förstått att flickan var minderårig. Flickan i fråga menar att de visst hade sex. Vem väljer man att tro på i detta läge? En högt uppsatt politiker (som dessutom sitter i skolnämden) som begår ett brott och köper sex, via en hallick, eller den flicka som utsatts för övergreppet? Ja, jag skulle då inte satsa mycket pengar på politkern. Inte heller rätten som i september dömde honom till dagsböter. Va fan? Dagsböter? Kastrering säger jag! Om man som politiker inte klarar av att hålla sig inom lagens ramar ska man absolut avgå från sin post. Om man som högt uppsatt politiker begår brottet att genom en hallick köpa sex av en minderårig flicka ska man avgå sin post och sedan kastreras och kastas i fängelset, länge länge. Ja, jag ställer hårdare krav på politikers sinne för lag och ordning, av den enkla anledningen att det är de som styr vårt land, våra kommuner och våra landsting. De ska föregå med gott (till och med lysande) exempel på hur man ska uppföra sig. Annars har man ingen som helst rätt att fatta beslut som påverkar alla andras liv. Åke Blomqvist, far o flyg dit pepparn växer. Och kom inte tillbaks! Om man anser att människor är en handelsvara anser jag att man förbrukat sitt människovärde!

Läs hela Aftonbladets artikel här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0