Kontrasten

Har varit på fotoklubbsmöte idag, första mötet efter sommaruppehållet. Och som vanligt är jag full av inspiration när jag kommer därifrån. Idag var bildvisning på schemat. Flera medlemmar visade sommarens bilder, och temat för bilderna var allt från ölreklam (hade lätt kunnat säljas som reklam) till musik till familjesemestrar. Mycket kaffe, otroligt trevligt sällskap, applåder och gemensamma skratt. En ny medlem hade hittat oss, alltid lika roligt. Det finns många superlativ jag skulle kunna använda för att beskriva fotoklubbens möten, men håller dom för mig själv =) är ni nyfikna: känn er varmt välkomna till nästa möte!

Som vanligt gör livet ont att leva, men har kommit fram till att den dag det slutar göra ont kan jag lika gärna lägga mig ner och dö. För den dagen har jag inget mer att upptäcka, inga nya erfarenheter att göra. Och ingen mer lycka. För det är ju det livet är; kontrasten mellan smärta och glädje. Jag ska fortsätta upptäcka nya smärtsamma saker, och jag ska vara glad för att jag känner. Jag känner, alltså finns jag.

Kommentarer
Postat av: linea

Härlig blogg! :)

2009-09-17 @ 15:12:29
URL: http://linkis.blogg.se/
Postat av: Rajlo

Håller med att smärtan gör att man känner att man lever.. Helt sant!!

2009-09-17 @ 19:08:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0