Farligt arbete?

Imorgon kommer min älskade, älskade Tindra! Åh vad jag ska borra in näsan i pälsen på henne. Tills den är alldeles full av hår och jag måste nysa. Hade även tänkt mig på att försöka åka skidor igen, har nu hämtat mig efter förra skidturen som slutade.... sådär.

Mitt sista skift är alldeles strax slut. Sista "passet" har varit, alla rutinjobb är gjorda. Nu är det enda som återstår övervakning av processer. Den sista timmen går (om man har tur) väldigt långsamt. Går den snabbt har man jobb, och jobb i detta läget betyder att något gått snett =inte bra! Så nu håller vi allihopa tummen för att 45 minuter ska gå smärtfritt, smidigt och långsamt!
Apropå mitt jobb. Upplever just nu nackdelen med att jobba här, och ha tinnitus. Sitter omringad av 14 datorer som är igång. Om du tycker att din dator hemma surrar mycket kan du hälsa på mig på jobbet. Detta får tonerna i öronen att sätta igång på allvar, under dygnets alla timmar, så under jobbveckorna lever jag med ett ständigt "booooooooooooooooooooooooo" i öronen, i olika tonlägen. Värst är de låga, de får liksom alla andra ljud runtomkring att nästan försvinna. I övrigt har jag en mycket trygg och säker arbetsplats. Den är ren, lugn, stressfri och utan tunga lyft (om man inte räknar en DVD-skiva som tung). Den värsta arbetsskadan man kan drabbas av är att man råkar sträcka en muskel om man sträcker sig för långt efter tangentbordet. Eller att man rullar över sin tå när man åker stol till en annan arbetsstation. Får nog införskaffa tofflor med stålhätta för att undvika detta.
Då är resvägen till och från arbetet värre. De senaste 7 skiften har vi mött ett tiotal renar (utspritt jämt på varje resa) och 1 jätteälg. Dessutom är vägen smal, krokig och för tillfället rätt så hal. Bilturerna tenderar att bli rätt så lugna under den här årstiden, och jag har flera gånger den senaste veckan tackat övre makter (volvo) för ABS-bromsar.

Så har 10 minuter förflutit, snart bär det av hem till sängen. Ska sova lite och vänta på att det slutar tjuta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0