Som i en dröm.... önskar att jag fortfarande sov

Jaha. Så var man hemma igen. Har en vecka kvar på min semester. Ska göra så lite som möjligt. Så tiden går sakta. Varför, varför, varför sökte jag inte 5 veckor?! Nåja, jag har ett roligt jobb. På sätt och vis ska det bli kul att komma tillbaks. Det som inte känns så kul är att när jag börjar jobba igen är jag ju inte ledig. Vilket dilemma!! =O

Semesterresan var helt otrolig. Underbar. Alldeles... alldeles... alldeles fantastiskt! Vi har shoppat, varit på zoo, latat oss i solen, badat, träffat släkt och vänner, grillat, spelat kubb och krocket, druckit öl. Njutit av livet.
Det var runt 30 grader varmt, varje dag. I 14 dagar. Och vi (fina J och jag iaf) klagade inte en enda gång. Vi bara njöt. De fina barnen tyckte väl stundtals att det var lite för varmt.

Så här i efterhand känns alltihop som en dröm, som att det inte alls har inträffat. Och jag längtar tillbaks till den där drömmen. Vill tillbaks. Till värmen. Alla butiker. Allt som fanns att göra. Till släkten. Men istället sitter jag här, i kalla Kerruna. Nä, så här går det inte att ha det. Måste göra något åt saken. Undrar om det hjälper att dricka sig full?!.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0