Bloggvärldens underliga värld

Brukar surfa runt lite då och då och ströläsa lite olika bloggar. Ibland väldigt stora och omtalade, ibland lite mindre men ändå stora, och ibland små bloggar. Det som slår mig gång på gång är att det finns enormt många tjejer i detta land som verkar leva såna där liv man egentligen bara drömmer om. Var och varannan verkar bli erbjudna drömjobben utomlands, har råd att köpa sina kläder på Fina Gatan och Tjusiga Affären. Allt fler verkar tycka att det är normalt att äga en handväska som är värd mer än en bil. När hände detta?! Hur gick det till? Hur kan till synes alla stora till halvstora bloggar skrivas av jetset-tjejer med obegränsade ekonomiska möjligheter? Hur kan 70% av dem dessutom anse att silikonpattar i storlek med Norrlands yta är snyggt? Hur kan de ha så många läsare?!! Hurhurhur går det till när de når flera tusen läsare och egentligen bara skriver om sitt löshår, sina (svin)dyra kläder och sitt senaste besök hos frissan/krogen? Jag förstår det faktiskt inte. Är det för att andra människor önskar att de levde dessa liv och drömmer sig bort bland raderna och bilderna... Jag ser faktiskt ingen annan anledning. Det gör ju naturligtvis inte mig att någon annan vill lägga ner jättemycket tid av sitt liv till detta. Det är inte min ensak. Men blir man inte lite... tom, liksom? Blir man inte fattig på substans i att ständigt läsa dessa ytliga ord?

Andra bloggar är populära för att de är så oerhört privata, och berör allt som händer i deras liv, alla tankar, funderingar, brister, okunskaper och toalettbesök. En sån blogg kommer jag aldrig att kunna författa. Något måste man ju få ha för sig själv, tycker jag. Mitt liv är heligt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0