Gömma nyckel

Slutade jobbet i morse, satt i bilen precis 6.30 när P3-nyheterna började. Lyssnade på dem. Släppte av kollegan och svängde hemåt när klockan slog 7.00. P3-nyheterna började, lyssnade igen. Kom hem, gick uppför trappen, stoppar ner handen i väskan och börjar rota runt, runt, runt. Tillslut ganska febrilt. Tömmer innehållet i väskan på golvet och inser att där inte ligger någon nyckel! Inser att den hänger kvar på kroken på andra sidan dörren och hånflinar åt mig. 

Ringer fina J, som ringer sin mamma, som har en reservnyckel. Går dit, ringer på. Och efter en stunds letande inser vi att där inte finns någon nyckel heller. Ringer fina J igen, som ringer fina barn, men de har inte nyckeln. What the f***?!?! Vad ska jag göra? Fina J är i Svappis och jobber, har med sig sina nycklar. Har i detta läge två alternativ. Det första är att sova i bilen. Känns inte så lockande. Och skulle förmodligen sluta med en påknackning av polisen som undrar varför i helskotta man ligger i bilen på parkeringen utanför lägenheten och sover. Det andra alternativet är att köra bilen till Svappis, hämta nyckeln och sen köra hem igen, låsa upp dörren och sedan gå och lägga sig i sängen. Jag valde efter viss betänketid det andra alternativet. Resan gick bra, jag fick nyckeln och en massa pussar som plåster på mina sår. Och sedan sov jag oerhört gott! Idag var nyckeln det första jag lade ner i väskan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0