Snus-djävulens klor sitter djupt!

Jag är nikotin-fri. Har varit utan snus i 4 veckor, på torsdag har jag varit utan nikotin i 4 veckor (tuggade nikotintuggummi ett par dagar) och utan onico (nikotinfri snus) i 1½ vecka. Det är skittrist att vara nikotinfri. Jag saknar snuset, ofta! Flera gånger per dag kommer jag på mig själv med att vilja lägga in en snus. Att jag väljer att låta bli gör att jag känner mig duktig. Men det är så trist att låta bli!!! Saknar min kompis Snusen. Saknar känslan under läppen. Det värsta är att jag är fullt medveten om att jag inte kommer få någon stor aha-upplevelse när jag inte längre saknar Snusen. Längtan kommer bara vara borta. Ingen belöning i sig alltså. Får nöja mig med den simpla belöningen att jag får ha kvar mina tänder, har bra andedräkt, minskar risken för cancer och inte längre slänger flera hundra i veckan på skit som är dåligt för hälsan.

Men jag är nöjd, med mitt beslut, mitt sätt att genomföra det, och min beslutsamhet att inte en endaste gång till i livet snusa. Eller ens lukta på det. Jäklar vad jag kommer klara det här!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0