Tänka sig, det blev klart!

Jag är så trött! Sitter på jobbet och krigar mot John Blund. "Bara" 2,5 timmar till innan vi åker hem. Men det är jag som kör. Så jag får inte blunda förrän på minst 3 timmar till! Dessutom glömde jag mina smörgåsar hemma när jag åkte igår kväll, har med andra ord ingen frukost med mig. Brukar vanligtvis ta rast vid halv sex på morgonen och äta något. Så är det bara att borsta tänderna och falla i säng när jag kommer hem.

Fick lite inspiration idag, och började rita. Har inte ritat på väldigt länge, så jag tänkte börja med något enkelt. Valet föll på en hamster! =) När halva hamstern var klar ledsnade jag och la ner. Trodde först att det skulle bli som med alla mina andra teckningar, dvs stanna i ofärdigt skick. Men inspirationstrollet kom tillbaks och hamstern är nu färdig! Vidare då mot andra utmaningar. Vet inte riktigt vad jag ska göra härnäst. Funderar på en hund. Det var väldigt roligt att göra päls nämligen. Är rätt nöjd med hamstern. Sitter och sneglar på den då och då, för att komma på vad som är fel. Kommer vara nöjd tills jag hittar felet. Men det är så man utvecklas! Har lite andra planer också, på en stor målning. Har aldrig gjort en riktigt stor tavla förut, så det blir ju spännande, när jag väl känner mig redo. Har inte riktigt tid eller ro att sätta mig och skapa hemma, måste ju packa upp alla kartonger! Har inte ens fixat med semesterbilderna än, de är kvar i kameran. Ska bli skönt när uppflyttningen är klar och jag kan få ro till tavlor. Känner mig mer och mer sugen på måla/rita. Det är skönt. Längesedan jag kände inspiration. Men å andra sidan så mår jag ju relativt bra just nu. Kan nog bara skapa antingen när jag mår riktigt skit eller riktigt bra. Ingen gråzon här inte! Får se om jag tar mig för att fota teckningen jag gjorde ikväll och lägga upp den här. Orkar inte lova något, för det slutar allra troligast med att jag bryter löftet =P

Se där, så gick 10 minuter. Bara 2 timmar och 20 minuter kvar! =O



(tar inte ansvar för ev stavfel. Klockan är 04:24!)


Kommentarer
Postat av: Sanna

SV; Jo vi såg bion igen Alva hade inte sett den så då gick vi och kollade på den.

Okej , då kan jag väl komma någon gång i veckan eller till helgen för jag vill kolla på fotona från örebro :)

2010-09-06 @ 06:56:11
URL: http://wiiisper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0