Varning, inte för de känsliga. Jag avslöjar min mörka sida!

Jag tvättar. Kläder. I tvättstugan. Och det är så tråkigt! Håller på att dö av tristess varje gång jag går ner, och tvätten verkar aldrig sina. Den 3:e och 4:e maskinen snurrar på för fullt där nere nu, och i lägenheten snurrar min lilla maskin på för fullt. Men, undrar ni nu, om du har en maskin i lägenheten, varför tvättar du inte allt i den om nu tvättstugan är så trist? Jo, säger jag, för att jag inte orkar tvätta. Jag skjuter på det tills jag inte har några rena strumpor alls (det är de som brukar sina först) och helt enkelt blir tvungen att tvätta. Tvättkorgen har svämmat över förlängesen, och de tre påsarna som står bredvid likaså. Kommer totalt bli 10 maskiner och en rejäl handtvättshög. Men 2 av maskinerna kör jag i lägenheten. Så kanske pinan går över lite fortare.

Nu vet ni min svarta sida, detta är det enda negativa med mig. Jag tvättar i princip aldrig. Tur att jag har mycket kläder =D

För övrigt har här hållits hundkalas. Tindra firade sin 5-årsdag i lugn och ro, men dagen efter bjöd hon in Goliat på fest. De fick hemlagad hundkalasmat; hundpannkakor med delikatessfyllning. Fyllningen bestod av hårdkokt ägg, keso, banan och ris. Synnerligen läskig kombo, men den var tydligen supergod! Tindra svalde en pannkaka hel och Goliat dödade pannkakan genom att skaka den, vilket resulterade i fyllning i hela köket. Det gick vilt till. Efter maten inträdde palt-koma och båda hundarna däckade. Det var grisigt, lite smågnabb, god mat och slutade med att alla deltagare däckade. Som en fest ska vara med andra ord

Kommentarer
Postat av: A4

Min världsbild rasar samman totalt: jag som var säker på att du var perfekt! Jag får nu begrunda detta nya och försöka komma igen. På något sätt måste det gå...



Läste just att min kusin hade ändrat sig och inte längre tänkte köpa bil: Christian von Koeningsegg tänker inte längre köpa Saab. Hans mamma är född i min hemby i Tornedalen. Hennes mamma var i sin tur kusin med min farfar, eller om det var hennes pappa som var kusin med min morfar - eller hur det nu var - jag är i alla fall 3:e kusin med Christian - Så det så!



Som pensionär tillverkar denna mamma fortfarande hattar till bl a drottning Siliva. Så kan det gå för en del bybor

2009-11-24 @ 19:19:48
Postat av: Jenny

Det är ju mysigt att vara i tvättstugan och tvätta och pyssla på (=

2009-11-26 @ 16:56:19
URL: http://eualia.blogg.se/
Postat av: KalasMartin

Min syrra har stått i samma kö som Lotta Engberg.

2009-12-02 @ 17:05:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0