Född elektriker

Jag är genetiskt programmerad att vara elektriker. Här är bevisen för det:

* Min mormors far var elektriker. Han fixade ström åt byarna i Västerbotten på tiden då det begav sig.

* Min farbror är elektriker, alltså finns yrket och intresset på båda sidor av släkten.

* Min far är galet intresserad av elektronik och el. Skulle till och med doktorera, på tiden då det begav sig.

* Ville faktiskt, instinkitivt, bli elektriker redan som liten tös

* Lillebror har låtit meddela att han också vill bli elare. Alltså, det går i släkten. Som en genetisk sjukdom, fast bra.

Så nu när bror sagt att han ska bli elektriker är det bara två kvar att få över på rätt sida av livet. Men dom är unga än, så tid finns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0