5 saker som förbryllar mig

1) Att djur är som tjejen i skräckfilmer (hon som inte är oskuld). De springer alltid åt fel håll! Ex. tjejen springer uppåt i huset när hon hittat sin pojkvän mördad, istället för ut ur huset. Djur vid vägen springer upp framför bilen, istället för att springa bort från vägen. Innebär det att tjejer som inte är oskuld är som, låt oss säga renar och ankor? I såna fall är jag en anka, de är gulligast. (Oops! Nu råkade jag erkänna att jag inte är oskuld..... Alla som fått sin bild av mig spräckt nu får lämna en kommentar)

2) Att man trots två högljudda alarm, en skrikande radio, ett sms och tre missade samtal lyckas försova sig. Hur går det till?! Hur kan man vara så trött? Eller rättare sagt, hur kan man sova så djupt? (Ja, jag försov mig i morse. Och nu råkade jag erkänna att jag är mänsklig. Alla som fått den bilden av mig spräckt kan ju lämna en kommentar)

3) Att det är så många som är rädd för björnar, trots att nästan ingen någonsin har eller någonsin kommer att se en på riktigt (Skansen, Kolmården etc. räknas inte). Man borde istället vara rädd för våldtäktsmän, mördare, att gå över gatan och bli påkörd, att krocka, att trilla i trappen eller att få en hjärtattack. (Men ja, jag är också svinrädd för björnar. Alla som inte trodde det kan ju lämna en kommentar ;)

4) Att Aftonbladet tycker det är viktigare med Linda Rosings nya frisyr än att helt oskyldiga dör p.g.a. svält eller att det finns människor i Sverige som inte har någonstans att bo och helt hamnat utanför systemet. Frågan är dock om "kvällstidningarna" väljer att skriva skvaller för att de tycker det är viktigare eller om dom skriver om det för att det säljer mer. Är inte säker på vilket som är mest tragiskt (är det någon som vet svaret?).

5) Att det i vårt öppna och fördomsfria samhälle bara är OK att vara sig själv så länge man håller sig inom ramarna. Nåde den som hamnar lite utanför, och nåde den som sticker ut. Det är viktigare att passa in än att kämpa för det man tror på (ja, det gäller mig och dig också. Ingen vill väl vara utanför? Rätta mig om jag har fel).

Kommentarer
Postat av: Rajlo

Gällande bilden av bloggredaktörskan, så hade jag redan listat ut dina "avslöjanden" :P



Gällande kvällspressen så hoppas jag ingen här köper dom....



I övrigt så tycker jag du kan prova med fyra alarm nästa gång, i annat fall kan du installera ett väckningssystem som Kalle Anka har i hans husvagn (Julaftons-tv) :D

2009-08-09 @ 09:32:03
Postat av: Mikaela

Ja, jag är helt förtvivlad. Hela min bild av dig är spräckt! Du springer alltså åt fel håll! =O

Gällande aftonbladet tror jag att det är för att det säljer mer... Och det är jättetragiskt. Det är så många som köper den för att det är en ny skandal på framsidan med någon kändis. Ingen köper om det hade varit utmärglade barn och våldtagna kvinnor på framsidan, det mår man ju bara dåligt av...



Och ja, vi har alla någon hemsk längtan att passa in. Som det flockdjur vi faktiskt är. Och passar man inte in fördöms man ju av flocken. Det ser man ju bara hur vi utnyttjar vid jakt o vidare. De sjuka och lite sega som inte är exakt som alla andra är ju de vi lättare får på middagsbordet(kanske inte just nu när vi föder upp vår mat...)

2009-08-09 @ 13:03:27
URL: http://ackligmensotanda.blogg.se/
Postat av: frajdej

Mikaela, ja jag springer åt fel håll. Är ju inte oskuld. Där ---- åker in åker vettet ur....

2009-08-09 @ 13:29:11
URL: http://frajdejs.blogg,se
Postat av: Mikaela

Jag är chockad Frida!

Trodde jag aldrig om dig. Känns som om jag ensam är kvar som springer åt "rätt håll"

Höhö!

2009-08-09 @ 15:10:23
URL: http://ackligmensotanda.blogg.se/
Postat av: Dennis

1. Att den slampiga blondinen dör i varje film beror på att det står i manus. Anledningen till att det står i manus är att man försöker tutta i tonåringar att om du är lösaktig så kommer det en katolsk präst och sticker ner dig.

Djur gör det för att de kort och gott inte vet bättre, alltså har de samma intelligens kvot som en slampaktig blondin som har sex före äktenskapet. ^^



2. Angående larm problemet så kan jag inte hjälpa dig. Jag har själv samma problem så om du kommer på nåt så kan du väl säga till?



3. Folk är rädda för björnar på grund av att dom kan äta upp oss! De andra sakerna gör vi ju varje dag och mördare och våldtäktsmän ser man ju varje dag i tidningar på på tv. Men björnarna kommer sällan på tal, även om de samhällets fiende nummer ett! =P



4.Kvällspressen inser att folk går och köper deras blaskor av gammal vana. Då är det ju billigare och enklare att hålla koll på Stureplan än att hålla koll på övriga världen.

Sägas ska väl också att vi har en tjuvtittar kultur här i Sverige som gör att artiklar om rosings nya frilla säljer betydligt bättre än en artikelserie om svältande barn i Afrika.

Tragisk, men sant.



5. Felet ligger inte hos samhället, utan hos folket som bor i samhället. Speciellt dom som får den som inte passar in att verkligen känna sig utanför.

Det finns endast två sätt att komma över det. antingen bli en i mängden eller att acceptera att man inte passar in.

Tyvärr väljer alltför många det första alternativet...



2009-08-12 @ 15:39:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0