Riskgrupper för nya influensan

Denna artikel hittade jag på Aftonbladet.se. Den beskriver bland annat vilka grupper som löper högre risk om de insjuknar av svininfluensan. Blev lite förvånad att man specifierat sig så nogrannt på speciellt en grupp. Som borde vara rätt så liten om man tänker efter. Denna grupp är (direkt kopierad text från artikeln) "barn med barn med nedsatt immunförsvar"... Så alltså: om man är ett barn som har ett barn som har nedsatt immunförsvar så löper man större risk.

1) trodde att barnet med nedsatt immunförsvar skulle vara lite känsligare (alltså barnet till barnet) än föräldern, dvs barnet (som har ett barn, med nedsatt immunförsvar).

2) hur många barn i Sverige har barn? Kan inte vara alltför många, eller har jag fel där?

3) känns inte denna riskgrupp lite väl preceiserad?



Eventuella stavfel i mitt inlägg är
inte mitt fel, de beror på att jag läst för mycket Aftonbladet ikväll. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0