Så här får man gratis-tid

Så har min sista arbetsvecka börjat, och jag räknar min arbetstid på följande vis;
i samma minut som jag slår upp ögonen har jag börjat skiftet, och så fort jag kommit upp ur sängen har jag bara x antal morgnar kvar att kliva upp när eländeslarmet skriker. Vilket innebär att jag i princip bara har x antal skift kvar.
Verkar det krångligt kommer här ett exempel taget ur verkligheten.
Denna vecka består av 8 arbetsdagar. Imorse vaknade jag och påbörjade därmed mitt skift. När jag klev upp hade jag bara 7 morgnar kvar att kliva upp alldeles för tidigt, och sålunda bara 7 skift kvar att arbeta. Bra va?! =)

Men det känns faktiskt väldigt tråkigt att bli arbetslös, igen. Har trivts väldigt bra med mitt nuvarande, spacade jobb. Och att man låter förbaskat smart i andras öron när man berättar vad man jobbar med är dessutom ett stort plus! =P
Vad framtiden har att erbjuda vet jag inte än, men jobraggandet har bara börjat. Inledde idag med ett par telefonsamtal.
Förra veckan spenderade jag i skogen, kanske flyttar dit och blir skogsmulle på heltid när jag ska stå till arbetsmarknadens förfogande. Internet på telefonen fungerar ju då o då, och jag kan både ringa och ta emot samtal om jag står på rätt ställe. Jag tycker detta låter som en bra idé, ska bli livegen i skogen och försörja mig på Odon och kråkbär.

Nutid: vi har en liten övervakningskamera riktad mot ingången på jobbet för att se om det kommer någon. Den larmar om något rör sig i området framför dörren. Denna rörelse innefattar även flugor. Och larmet låter som en hund. Och eftersom flugorna verkar ha en förkärlek till att sitta på kameran skäller den relativt ofta. Och varje gång tittar jag på skärmen och får se; en flugrumpa underifrån. Trevligt värre. Det är norrlandsporr, på hög nivå!

Kommentarer
Postat av: Rajlo

Ja dessvärre är norrlandsporren snart slut för denna säsong, inom kort har årets flugor gått i dvala eller frusit ihjäl.... Vintern närmar sig med stormsteg :D

2009-08-18 @ 14:57:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0