Tradera- meningen med livet

Öppnade för ganska så länge sedan ett Tradera-konto (d.v.s skapade en profil på Tradera). Jag älskar konceptet, att "tävla" om saker som man egentligen inte alls behöver men gärna vill ha =P Nåväl, budade på några varor och vann min första auktion, ett headset till min dåvarande telefon. Men sen kom jag liksom av mig. Tills för någon vecka sen. Har blivit helt galen sen E lyckades få vantarna på ett par förbaskat tokläckra skor, plötsligt insåg jag Traderas möjligheter. Har budat på ett gäng olika varor, men blir (som tur är) ganska snål under budgivningens gång och vinner inte särskilt mycket. Men igår vann jag två(!) auktioner och gjorde riktiga klipp! En finfin massagehandske till hunden som dessutom ska ta bort lös päls, denna lilla uppfinning kostade hela 1kr+frakt. Vann även a little something something som jag ska ge bort i present, så vad det är tänker jag inte säga =P En riktigt bra affär blev det dock! Så, nu jagar jag fynd som värsta galningen och längtar till den 25e och löning. Jag älskar Tradera! Tänk vad fantastiskt! Man kan köpa nya saker till vrakpriser, få tag på saker man inte hittar någon annan stans och köpa begagnade prylar utan att behöva besöka en loppis! Älskar second-handvaror, idén att köpa något i fint skick som någon annan bara ledsnat på istället för att dom ska slänga iväg det och jag ska köpa en helt ny, besparingar av resurser. Gilla gilla. Dessutom finns allt man inte visste att man behövde på tradera. Ex på vad människor jag känner köpt: en digital termometer som tempar maten så man vet om den har rätt temperatur och svettarmband med Homer Simpson på. Exempel på vad jag hittat som kan vara bra att ha: 10 gamla telefoner i olika bra skick. vem behöver inte 10 gamla telefoner?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0