Tidsoptimist, javisst

Sitter och funderar på min känsla för tid. Den är inte alltför fungerande. Jag är en sann tidsoptimist. Tror mig hinna med allt, samtidigt. Och det slutar hela tiden med att jag blir utmattad av allt jag tar på mig. Dessutom måste jag ibland ringa till folk och avboka våra träffar precis innan vi ska ses pga att jag helt enkelt inte hinner, alternativt att jag tagit ut mig så innan att jag blivit sjuk. Känns taskigt, både mot mig själv och andra. 

På måndag har jag flera viktiga "måste"samtal att ringa, ska få besök och hinna packa en väska. På tisdag morgon drar jag till Linköping, stannar där till torsdag. I linköping har vi en massa saker att göra, så det blir ingen lugn semester. Däremot ska jag fota lite när jag är där nere, och det ser jag fram emot. På torsdag kväll eller fredag morgon kommer en hund som jag ska passa i 2 veckor och på söndag eftermiddag är det dags för jobb igen. Imorgon börjar mitt sista skift innan ledigvecka, men innan jag börjar ska jag hinna till pappa och vinka hej hej, dom åker nämligen söderut till sitt torp imorgon kväll. Ser fram emot nästa jobbvecka, då har jag ingenting inplanerat, ska bara ta det lugnt med hundarna på dagarna och jobba på kvällarna.

Jag har tänkt ta tag i det här med min tidsplanering, och första steget i det är att köpa en almanacka. Vilket jag tänkt göra imorgon. Behöver verkligen göra något åt det här, är inte meningen att man ska gå runt och må dåligt för att man vill för mycket på en gång. Mitt mål är att skriva ner vad jag planerat in i almackan och sedan kunna säga "nej, jag hinner inte just nu" när jag får förslag på roliga saker. Kommer nog göra ganska så mycket för mitt mående. Om det inte vore så läskigt att säga nej bara =S

Kommentarer
Postat av: A4

Man kan ändra sitt liv så att det stämmer med planeringen. Ett annat sätt är att ändra sin planering så att den stämmer med livet.

2009-06-28 @ 06:44:40
Postat av: Mikaela

Det är bra. Man kan inte hinna allt! Och det känns skönare när man är "snäll" och säger nej. För det är snällt! Faktiskt =)

Men då kanske det inte hinns med Pajala i helg?

2009-06-28 @ 15:53:43
URL: http://ackligmensotanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0