Vånda

Försöker mig på uppdraget att välja nya glasögon! =( Började bra, lånade hem 6 par och provade och testade och speglade mig i timmar, lät andra, noga utvalda, människor titta på mig i timmar och hade till slut två favoriter. Gick till optikern igen, och råkade låna hem 3 par till. Nåväl, efter ytterliggare flera timmar framför spegeln och andra människor lyckades jag tillslut bestämma mig. Vandrade in hos optikern, och blir upplyst om att de nu har ett "ta 2 för 1"-erbjudande. Jaha ja, klart jag vill ha ett par gratis, hade ju faktiskt 2 favoriter. Nä se den gubben gick inte, det andra paret fick jag välja ut bland ett antal utvalda bågar. Bara att börja om *SUCK*! Så nu har jag tre nya par i en påse, tar väl ett gäng timmar till =( Det här är inte mänskligt! Jag är (som en del vet) en person med svår beslutsångest. Jag är väl den enda människan som blivit gynnad av att inte kunna äta nötter eftersom urvalet på kakor och godis kraftigt minskat. Ett val som tidigare kunde ta 10 minuter är nu enkelt avklarat eftersom jag oftast har att välja på 1 eller max 2 sorter ^^ Borde vara samma sak hos optikern. Inte att man är allergisk mot vissa bågar, utan att det bara fanns två par att välja mellan.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, ja... Ibland känns det som att livet vore så mycket enklare utan så stora valmöjligheter. Men när man tänker efter ska man väl egentligen vara tacksam över det. T.ex. vid val av president. Där det i vissa länder bara finns ett val =) Och ja, enklare. Fast ja, lite tråkigare kanske?

2009-06-08 @ 18:35:24
Postat av: Frida

Så sant, så sant anonym. Men man skulle kanske kunna komma upp med en kompromiss och göra dom små valen (tex glasögon och fikabröd) enklare men behålla valfriheten med öppna val till riksdagen, euron, europaparlamentet osv? Skulle iaf göra mitt liv så mycket lättare! Och trots att jag har så svårt att välja goggles har jag inga problem när det gäller vem som ska styra Sverige. Konstigt nog

2009-06-08 @ 19:11:08
URL: http://frajdejs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0