Kära vänner

Ser fram emot ikväll, tre vänner kommer och äter middag med mig, har handlat hem vin och förberett maten: aubergine och kikärtsgryta, mmmm! =D Ska bli en riktigt mysig kväll.
Imorgon ska jag och Tindra åka upp till träsket och dra lite, grilla lite, pimpla lite och förhoppningsvis sola lite. Längtar efter det också! Vad söndagen har att erbjuda får jag se då, har ingenting inplanerat. Förmodligen minst en lånpromenad, oavsett väderlek. Idag har jag varit ute alldeles för lite, men tänker att det kompenseras av morgondagens dag i fjällen.

Igår var jag och hälsade på en vän jag inte träffat på alltför länge, drack kaffe och busade med hennes underbara barn. Solen sken och vi satt ute på verandan och njöt av våren. Fantastiskt! Och roligt att se hur bra Tindra är med barn, de får göra som de vill med henne utan att hon ledsnar, har enormt tålamod när det gäller ungar. På kvällen träffade Tindra en kompis, en snygg grabb kallad Grabben. Dock vart hon inte särskilt impad när han stod och spände sig och visade hur snygg han var utan åt kvickt upp hans mat istället, när han sedan ville dricka (sitt eget) vatten tyckte Tindra att det var en dålig idé och visade gaddarna. Ordentlig åthutning följde och Grabben höll sig sedan på säkert avstånd från den tjuriga tanten. utomhus gick det dock mycket bra, och de sprang runt, runt, runt och skuttade och hoppade med varandra. Härligt att se.

Har upptäckt hur hjärntvättad man (i alla fall jag) blir av att vara hundägare. Kan inte komma på något annat att skriva om än min hund, förmodligen för att den enda jag träffar nuförtiden (och spenderar all tid på dygnet med) är just Tindra. Så det är svårt att skriva om saker som inte är hundinspirerade =P Ska dock på "semester" nästa vecka, åker neråt i Sverige och njuter av sällskapet av min prinsessa Guddottern och hennes bror. Och naturligtvis deras mor =) Deras mor har förövrigt gjort det möjligt för mig och en annan tjej att få kontakt, en underbar människa jag längtar efter att träffa på riktigt, för första gången nu när jag åker ner. Det är så underbart att världen är full av vänner man ännu inte träffat, och att man aldrig vet när de ska dyka upp!

Jag omger mig med de bästa vännerna man kan ha, och jag är otroligt tacksam att jag får ha alla dessa underbara människor runt mig.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Det var underbart gott! =) Du är värsta mästerkocken!



Du är den bästaste Fridan som finns! Jag är så lycklig över att jag får kalla dig MIN vän <3

2009-03-29 @ 18:06:59
URL: http://ackligmensotanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0