Idag är jag glad för att tankarna snurrar

Det är mitt i natten. Jag är vaken. Tankarna snurrar runt, runt, runt. Men det är bra, jag reder ut dom. Låter dom inte skena okontrollerat runt i mitt huvud. Det är mina tankar och jag tar makten över dom. Det är bra, och jag gläds åt det. Hur ska jag ta mig vidare härifrån? Vilket är nästa steg? Vilken fot ska jag ta först? Och bäst av allt är att för varje tanke jag tänker kommer jag lite närmare ett bra svar. Det är skönt, lugnande. Men likväl snurrar tankarna, och det kommer bli svårt att somna inatt. Imorgon kommer jag vara trött. Och det gör ingenting. För jag kommer bli pigg igen. Och jag kommer nysta upp denna oreda, tråd för tråd kommer jag reda ut tankarna och sedan vet jag. Sedan är jag säker på hur jag kommer vidare. Det är skönt. Idag är jag glad för det.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag finns här <3

2009-09-29 @ 17:29:30
URL: http://ackligmensotanda.blogg.se/
Postat av: Jenny

Bara ring vilken tidpunkt som helst på dygnet om du känner för att prata!

Kramar

2009-09-30 @ 22:19:59
URL: http://eualia.blogg.se/
Postat av: A4

Fortsätter min serie med kommentarer som inte på något sätt har med Fridas bloggtexter att göra:



Vill på detta sätt meddela att min adoptivhund Resu (finskt uttal, dvs u = o som i orm (viktigt i svenskan med om o uttalas o eller å; hon är enorm - hon är en orm...)) inte har lyckats dräpa mig ännu under våra cykelturer. Han har gett mig ytterligare en flygtur - denna gång ner i ett mjukt dike. Funderar på att trycka in hörselproppar i nosborrarna på honom så att han inte får vittring på alla skogens djur när vi cyklar.



För övrigt är många saker i mitt liv ganska bra:

- jag är inte särskilt deprimerad eller manisk

- jag får oftast behålla maten efter måltiderna och har för det mesta en fast och fin avföring

- när jag läser NSD så har jag ännu inte hittat mitt namn bland dödsannonserna eller under rubriken "Dagens ris"



Avslutningsvis vill jag citera Mark Levengood:

"Tänk så många människor det finns kvar att älska"

(Man kanske borde använda ett annat ord när man bara kommer ihåg på ett ungefär vad någon sagt. Jag är i alla fall säker på att det handlade om att älska och att det inte var Jonas Gardell som sagt det. Jag är också säker på att det lät vackert när jag hörde det.)



Puss & kram (om någon läsare skulle känna sig lite besvärad och tycka att avskedshälsningen blev lite för intim, så kan jag också tänka mig ett varmt handslag och ett inbjudande leende)



/A4 alias A. AA...A alias något helt annat

2009-10-04 @ 19:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0