Vad hände?

Jaha... som alla andra vill jag väl göra bokslut för 2000-talet. Här kommer milstolparna under mitt 00.


2000
Millenieskiftet firade jag i Stockholm, med alldeles för mycket champagne och cider, iklädd en lång, grå klänning. I maj träffar jag mannen jag kom att spendera nästan precis hela årtiondet med.

2001
Är med i en bilolycka och får en whiplash-skada som följ. Många månader med rehabilitering, och många tårar.

2002
Blir sambo.

2003
Jag tar studenten! Äntligen fri. Trodde jag. Med facit i hand hade jag gärna gått gymnasiet än ;) Spenderar sommaren på motorcykel i Norge.

2004
Börjar plugga på komvux, läser upp betyg och mer matte för att komma in på sjuksköterskeprogrammet vid LTU.

2005
I januari börjar jag på SSK-programmet. Trivs väldigt bra, till en början. Inser dock efterhand att detta kanske inte var något för mig. Hoppar av i december.

2006
Springvikarierar åt kommunen, och bygger upp en stark beundran för de människor som orkar göra detta, dag ut och dag in hela sitt yrkesverksamma liv. I mars byter jag inriktning från vården till industrin. Börjar jobba åt LKAB

2007
Kommer på att jag vill bli elare. Back to school igen. Inser direkt att teknik är något jag vill arbeta med!

2008
Färdigutbildad. Börjar jobba åt LKAB igen, denna gång som automationstekniker. Allt ångar på.... tills... finanskrisen anländer och jag blir uppsagd. Blir sedan sjuk, och firar årsskiftet som långtidssjukskriven.

2009
Året börjar med inläggning på sjukhus, 2 månader. Kommer hem, med nya krafter. Söker ett jobb, som satellitoperatör, och får det. Börjar jobba i juni. Skaffar hund. I december flyttar jag "hemifrån" och mannen jag spenderat hela 2000-talet med är inte längre en avgörande del av mitt liv. Och ja, jag har hunnit träffa en annan (nykär;)

1 januari 2010
Har egen lägenhet =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0