Snöless idag!

Ja se det snöar. Och har snöat hela dagen, idag och igår. Usch vad jag är less på snö just nu! De här dagarna bor jag utan tvekan på fel ställe, hatar dessa bakslag. Jo, jag är van och jo jag vet att de kommer varje, jäkla "vår". Men ändå. Just nu är det ingen årstid alls egenligen. För varmt för vinter, för lite snö för vår, för mycket snö för sommar. En äcklig mellanperiod och just nu fyller snön inget syfte eftersom den inte duger till något annat än stenhårda, vattenfyllda snöbollar.
Just idag ser södra Sveriges slaskvinter riktigt lockande ut i mina ögon och jag kan tänka mig att stå ut med ett par månaders regn istället för 8 månaders vinter. Gräset är alltid grönare på andra sidan, tråkigt nog. Hade gärna ätit sommarkakan men behållt vinterrussinen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0