Jag lever i förnekelse

Inser väl hur pass moget det uppfattas av andra människor att jag hyllar en kändis på äkta tonårsflickemanér i mitt senaste inlägg. Men det ingår i min senaste plan för att undvika mina åldersnojjor (ja det är nojjor). Jag vill helt enkelt för tillfället inte bli gammal, jag vill ju naturligtvis fortsätta leva, men vill helst stanna i åldern jag hade för ett par år sedan. Och ju äldre jag blir desto yngre måste jag bete mig för att kompensera för åren mellan min skeva självbilds-ålder och min verkliga ålder. Dessa tankar om att jag är för gammal kommer över mig ibland. De slår mig hårt. Oftast inträffar detta när en jämnårig fyller år, eller när minsta lillebror fyller år (han med dessa drömmar). Nyss var han så liten att han rymdes på min mage, nu är det snart dags för honom att börja skolan. Va fan hände? Han lärde ju sig att krypa i julas?!? Och om han ska börja skolan, hur gammal har då inte jag blivit? Om man nu räknar på åren. Och eftersom jag tog studenten för ett halvår sedan så borde jag vara ca 20. Och jo, jag tog studenten för ett halvår sedan. Det var den 13 Juni 2003.

Ikväll är det sommaravslutning med fotoklubben. Spännande. Till hösten är det styrelsemöte igen, hoppas jag får fortsatt förtroende =)

Kommentarer
Postat av: A4

Vi kanske har helt fel taktik. Om vi stället försöker vara äldre än vi är! Det verkar ju vara så kul och trevligt på alla vis i PRO (den minnesgoda bloggläsaren kanske kommer ihåg denna bloggs beskrivning av hur kul pensionärer har det i Kiruna)!



Sedan gäller det bara att på något sätt få till så att pensionen utbetalas redan nu...

2009-06-10 @ 12:58:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0