Stora framtidsdrömmar

Hade en mycket spännande diskussion med min bror, 5år, häromdagen. Ungefär så här lät det:

Jag: Vad vill du bli när du blir stor L?
L: Jag vill vara på ett tak
J: På ett tak? Vad ska du göra där?
L: Bo där! (gör en min som visar att det borde vara självklart). Som Karlsson.
J: Vad jobbar Karlsson med då
L: Ingenting, han bara flyger omkring och filuras
J: Men hur ska du då få pengar?
L: hmm
J: Man måste ju ha pengar för att få mat
L: Jag kan stjula dom!!
J: Men det är fult att stjäla, det vet du ju
L: Ja det vet jag. Jag kan bankråna banken!
J: Så du vill vara en flygande bankrånare som bor på ett tak.
L: JA!
J: Blir inte personalen på banken ledsen och rädd om du rånar dom?
L: Nä, för jag säger så här "Upp me händerna, annars får ni varmkorv!" (utbryter sedan i magknipsskratt över sin idé)
J: Tänk om dom är hungriga, då tar dom nog hellre korven än räcker upp händerna
L: Men dom blir inte rädda i alla fall
J: Om du inte kan bli flygande bankrånare, vad ska du bli då?
L: Ambulans!

Ja se barn, mina drömmar som liten flicka var att bli delfin, och kunde jag inte bli det skulle jag bli prinsessa. Vem har sagt att man måste vara realist hela tiden? Vad ville ni bli när ni var små?

Kommentarer
Postat av: A4

Jag ville bli arkeolog! Redan när jag var 6 år!!

2009-06-04 @ 00:00:54
URL: http://afyra.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Ojoj!

Jag skulle bli allt och lite till!

Men jag minns när jag var sju och helt plötsligt kunde läsa. Då skulle jag bli författare!

2009-06-08 @ 10:13:03
URL: http://ackligmensotanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0