Ben & Jerrys borde få en egen kategori i min blogg

Glass är kanske meningen med livet? Har funderat på det under dan, och ju mer jag tänker desto troligare låter det att just glass skulle vara meningen med livet. Men även i glassriket finns en viss hieraki, och överst på den stegen tronar Ben & Jerrys, godare än alla andra glassar. Det är utan tvekan glass nedsänd från himlen, enbart för att behaga oss. Köpte "Strawberry Cheescake" häromdagen, och den var om möjligt ännu godare än "Caramel Chew Chew". Åh, nu längtar jag hem till glassen! Åt förövrigt Strawberry Cheescake direkt ur förpackningen, det ser ju så lockande ut och när jag stod där med glassen i ena handen och skeden i den andra fanns det ju faktiskt ingen hand kvar till att plocka fram en skål. Så jag tog plats i den sköna soffan hemma hos kära vännen och pressade glass i en halvtimme eller så- och sista skeden var precis lika god som den första!

Jobbar natt, händer inte alltför mycket om man säger så. Tiden går lite sakta... men det är ju inte roligt att ha alldeles för mycket att göra på nätterna heller. Börjar känna mig lite sliten, men om 3 timmar och 12 minuter stämplar jag ut, duschar och gasar hem till sängen. UNDERBART! Sen när jag vaknar kanske man kan ta lite glass till frukost ; )

Kommentarer
Postat av: Jenny

Mmm, glass är gott (=

2008-08-09 @ 12:47:46
URL: http://eualia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0