FRA

"Jag" var med i radion idag. Eller i alla fall ett mail jag skrev. Lyssnade på "mitt P3" och någon påstod där i ett mail att man minsann inte kunde ha rent mjöl i påsen om man var emot den nyligt genomröstade FRA-lagen. Blev så otroligt leds på det argumentet (känns ibland som om det är det enda förespråkare för lagen har att komma med) att jag var tvungen att svänga ihop ett mail och skicka in. Det var nästan slut på programmet så jag hade inte alltför stora förhoppningar om att få min åsikt hörd. MEN det fick jag. Det sista mail som lästes upp var mitt mail.
Här är vad jag skrev:

"Nej, alla som är emot FRA-lagen är inte kriminella. Och lagen ska inte heller användas för att stoppa kriminalitet utan för att lära sig se mönster i kontakter mellan terroristorganisationer osv (sägs det). MEN! det innebär att alla mail in och ut ur detta land kan komma att granskas, om det innehåller ord som ska fångas upp i det "nät" FRA lagt ut. Jag vill faktiskt inte att någon annan än den jag skriver till ska ha rättighet att läsa mina mail, just för att jag inte är kriminell eller terrorist. Jag vill ha rätten att behålla min personliga integritet och endast dela mitt liv och mina "hemligheter" med de jag själv väljer! Visst tycker också jag att terrorism ska stoppas, men nånstans måste man dra en gräns för privatlivet. För att det ska stanna som just privat. Den här lagen är i mina ögon odemokratisk och ett reellt hot mot yttrandefriheten.


Stoppa storebror"


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Ännu en anledning varför du är min IDOL =)

Underbart!

2009-03-01 @ 01:56:36
URL: http://ackligmensotanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0