Ting!

Var ju som tidigare meddelat på maskerad i storstaden. Körde ner med min lilla bil i sällskap av Kexchoklad och skrålade med stereon nästan hela vägen. Var lite smått öm i halsen när jag kom fram. Men det beror definitivt inte på att jag inte kan sjunga! ;) Nåväl, på plats i Ume träffade jag sängen ganska omgående. Var hyffsat trött efter tidigt uppstigning (04.40), stressig dag på jobbet och 60 mil i bil. Så kom lördagen. Spänning och glad förväntan dallrade i luften. Det sista fixades i lokalen (inte av mig, utan av de duktiga arrangörerna) och hår och make-up började komma på plats. (På vissa kom ju verkligen håret på plats :) Efter en snabb middag, som förövrigt var gudomligt god, åkte så kostymerna på. Åh vad vi var fina! Avfärd till festlokalen. Som tur var, var lokalen i ganska nära anslutning till hemmet. Det var nämligen SKITKALLT och jag... hade kunnat gå naken utan att märka någon direkt temperaturskillnad. Kanske hade tyckt att det var lite varmare till och med eftersom strumpbyxorna kylde ner.
Förkladd till isbit klev jag in, men den kostymen smälte så snart jag hade en välkomstdrink i handen.

Det blev en riktigt rolig kväll, om man bortser från vissa missöden och det är jag definitivt beredd att göra.
Det bästa med kvällen inträffade ganska sent, nämligen utdelande av "Bästa kostym". Följande var den stenhårda konkurensen:

- En prinsessa
- En amason (krigarkvinna)
- En pirat
- En piratkapten
- En Indian
- Döden, i två upplagor
- En maffiaboss
- En playboybunny
- The sack
- Zombie schoolgirl
- En viking
- Ett troll
- En grottkvinna
- Två 80-talsrockare
- French maid
- Catwoman
- Djävulen
(hoppas verkligen verkligen att jag inte glömt någon nu!)

Och vinnaren är..... TaaDaaa! TINGELING! =D Kanonkväll ;) Nu längtar jag efter att en inbjudan till nästa fest i Ume dimper ner i lådan.

Proud owner of:



Bästa kostym Halloween 2008



Ha de
/Tingeling


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du e så sjukt snygg !!!

2008-11-05 @ 13:31:00
Postat av: elle å grinig noel

GRATTIS!!!!

2008-11-05 @ 18:21:50
Postat av: Ingrid

Men Frida så rackarns snygg du är!

2008-11-06 @ 12:33:06
Postat av: Frida

Frida tackar och bockar för de fina komplimangerna och gratulationerna =D

2008-11-10 @ 13:58:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0