Turig otursdag

Uschiamej, vilken konstig dag, fylld av både tur i oturen. Min telefon har än en gång råkat ut för en olycka (nej, jag har inte skrivit om den första olyckan, och nej jag kommer inte att skriva om den här heller). Men den har numera en lite mer intressant (touch)display. När den lyser är det en fin vit rand som går rakt över, och när den är släckt har jag norrsken i telefonen. Vackert. Men den fungerar i varje fall, vilket jag var högst tveksam till att den skulle göra. Skulle nog egentligen behöva en telefon för "de som lever ett aktivt liv" som det så fint heter i reklam och broschyrer. Jag vet dock att det betyder en telefon för "de som är galet klantiga". Synd bara att vatten- och stöttåliga telefoner är så fruktansvärt fula. Nä, det blir nog en alldeles vanlig telefon, men med drulleförsäkring! Och oj, oj som försäkringsbolaget kommer ångra sig när jag fått teckna den!

Inte nog med detta, idag skulle internet kopplas ner på jobbet för underhållsjobb. Kul att sitta här, utan mobiltäckning och utan internet. Ingen kontakt med omvärlden överhuvudtaget. Tur som jag hade så blev det bara 1 timme utan internet, och under den tiden stickade jag på min mössa. Hade egentligen tänkt sticka vantar, men på stickorna satt en påbörjad mössa (som jag glömt bort), så det är nog lika att göra klart den först.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jodu, telefoner ska gå sönder...det är bara så.

Min kalasfina FlintaIphone, som jag råkade ha i fickan när det regnade, jackan OCH fickan är vattentät men INTE dragkedjan till fickan....

Ett dygn i ugnen tog bort i alla fall de flesta kortslutningsblinkningarna...sen hade jag den i bakfickan tillsammans med nån metallgrej som krökte hela baksidan till en fin banan, då slutade den visserligen med att slå av sig själv.

Efter en tur i skogen med luren i benfickan har jag nog mosat glaset lite vilket har resulterat i en kollektiv pixeldöd men bara på halva skärmen.

Så nu är den rätt fin, det enda som krävs för att man ska kunna ringa är att man vrider den lite, du vet som man gör när man vrider ur en disktrasa. När ett litet knastrigt "plopp" hörs då funkar det mesta i alla fall.

Nähäpp, mitt råd: Köp den billigaste telefonen du kan hitta, du kommer ändå att köra den på 40 grader kulör.

2009-12-02 @ 16:59:20
Postat av: A4

Tillbaka till brevduvor och beridna kurirer!

2009-12-08 @ 00:48:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0